1.12.2014

Kokosowe ptasie mleczko!


Deser - delikatny, kremowy, rozpuszczający się w ustach. Nieco tropikalny, a dzięki oryginalnej galaretce rzucający się w oczy, odrobinę nietypowy. Kiedy nuta kokosa przeplata się z wanilią i słodkimi jak cukierki kandyzowanymi owocami, od deseru nie można wymagać już więcej. Deseru, a może nawet śniadania - w końcu wiosnę tej zimy mamy nadzwyczaj ciepłą i słoneczną.
Skąd pomysł z niebieskim kolorem? Deser robiony był ku zainspirowaniu cioci, która poprosiła o coś, co spałaszowałaby moja mała kuzynka, przeżywając wielką fascynację Smerfami i innymi kolorowymi potworkami. Ku mojemu wielkiemu zadowoleniu, deser podbił nie tylko moje kubki smakowe. Tym chętniej polecam go teraz - Wam. 

/1 duża porcja lub 3 małe/
- 200ml jogurtu
- 50g serka ricotta
- 30g mleczka kokosowego
- 3 łyżeczki żelatyny
- 60ml wrzątku
- 1 łyżeczka syropu z agawy/cukru
- 2 łyżki kandyzowanego ananasa
- 1/3 laski wanilii*
- szczypta barwnika spożywczego niebieskiego**

Żelatynę, barwnik i cukier rozpuścić w szklance we wrzątku. Odstawić do ostygnięcia. Jogurt, mleczko kokosowe, ricottę i ziarenka z laski wanilii zmiksować do uzyskania lekkiej piany. Stopniowo dolewać rozpuszczoną żelatynę, nie przerywając mieszania. Gotową masę przelać do pucharka, co jakiś czas dorzucając kandyzowanego ananasa. Deser schłodzić co najmniej kilka godzin w lodówce. Podawać z kandyzowanymi owocami lub wiórkami kokosa. U mnie - kandyzowana papaja.
*wanilię można zastąpić kilkoma kroplami olejku wanilinowego lub zastąpić wanilię oraz cukier cukrem wanilinowym
**można pominąć

Dałam się wciągnąć - last.fm.

50 komentarzy:

  1. Świetny deserek!! :D mogę się wprosić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszność! muszę wypróbować ten przepis!



    ...jest 1:44 a ja jestem strasznie głodna! Powinnam darować sobie wchodzenie na Twojego bloga o tej porze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wydaje mi się, że po twoim wpisie i podzieleniu się przepisem, ten świetny deser będzie podbijać podniebienia coraz większej ilości osób! w tym i moje, bo chętnie przygotuję go dla siebie i rodziny ;) a niebieski... to mój ulubiony kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kokosowe niebo i puszyste jak chmurka, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakbyś zgadła, że właśnie mam ochotę na jakąś galaretkę! Z muszę dodać, że jest to raczej rzadkie zjawisko ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. eeej to musi być dobre! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam wszystkie deserki o konsystencji ptasiego mleczka...aaaa piękny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł :)
    Uwielbiam kokosowe smaki, więc z chęcią bym się skusiła na coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a co to za cudo u góry? melon kandyzowany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. etykietka na opakowaniu głosi, że papaja :)

      Usuń
    2. Ja na początku wziełam to za awokado :D

      Usuń
    3. Ja też, właśnie miałam o tym pisać :D I byłam bardzo ciekawa, jak kokos się z nim komponuje ;)

      Usuń
  10. Jakie to delikatne! Ślicznie wygląda<3
    No i piosenka.!

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda niezwykle delikatnie i puszyście.. lepiej niż ptasie mleczko! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyyyle pysznych rzeczy w jednym deserze- ricotta, mleczko kokosowe... musze go zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Takiej pianki chętnie spróbuję : )

    OdpowiedzUsuń
  14. dodałam przepis :) +dodaję do znajomych na last.fm, mam ten profil od kilku lat i kompletnie o nim zapominam, tylko scrobbler sobie działa w tle :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To ja chyba jestem daltonistką, bo głowę bym dała, że to.... zielony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to szczęście, że jednak swojej głowy nie oferowałaś :)

      Usuń
  16. Ooo, chyba burczy mi w brzuchu ;) Zjadłabym se smakiem bo wygląda przepysznie.
    Do tego uwielbiam ptasie mleczko ;) Fajnie tutaj u Ciebie, dużo ciekawych przepisów, więc na pewno jeszcze nie raz Cie odwiedzę ;)
    W wolnej chwili zapraszam do siebie na bloga www.patishome93.blogspot.com oraz do polubienia mnie na Facebook'u, jeśli masz chęci oczywiście ;)
    https://www.facebook.com/pages/Patis-Home/1425289061040157

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda bardzo zachęcająco. Kiedyś z pewnością wypróbuję, Tylko muszę kupić mleczko kokosowe i ricottę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Czasem mam dni, że jadłabym wszystko co z kokosem, ale nie zawsze, ale ptasie mleczko jem zawsze i o każdej porze:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Twoje desery jak zawsze eleganckie i obłędne w smaku :)
    nie wiem jak to robisz, że wszystko u Ciebie wygląda tak delikatnie, subtelnie. Uwielbiam to!

    OdpowiedzUsuń
  20. nie wiem co lepsze - deser czy zdjęcia :):):)

    OdpowiedzUsuń
  21. nie wiem co lepsze - deser czy zdjęcia :):):)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kapitalny pomysł z dodaniem do tego deseru ricotty!

    OdpowiedzUsuń
  23. jak mam myśleć o ptasim mleczku (choć kuszącym kokosem), jak tu takie ciekawe cudo z ananasa?

    OdpowiedzUsuń
  24. ale pyszności z rana! nic dziwnego, że kuzynce smakowało ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeśli kokosowe ptasie mleczko to ten deser musi być pyszny, nie ma innego wyjścia! ;D

    OdpowiedzUsuń
  26. Idealne dla informatyka - kształtem przypomina wifi :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  28. Czy mogę zastąpić syrop/ cukier miodem lub stevią? Syropu z agawy chyba nie dostanę, a cukier odpada. (nie wiem czy 1szy komentarz się wysłał;()

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, że możesz :) Nie wiem, czy stewia nie będzie zostawiać tutaj posmaku, więc postawiłabym na miód.
      Daj znać, czy smakowało, jak zrobisz!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. no więc: zamiast ricotty dałam jakiś serek naturalny z biedry, ponieważ już przez tydzień ricotty nie mogę dostać :( no i posłodziłam miodem- łyżeczka to trochę za mało było jak dla mnie :D ale bardzo mi smakowało i na pewno zrobię jeszcze coś w tym stylu nie raz :) może, jak w końcu dorwę ricottę?

      Usuń
  29. cudny ten deserek:))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  30. Czy ja już pisałam, ze uwielbiam pianki kokosowe:)? Musi smakować niebiańsko pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  31. WOW . genialne . zapraszam też do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Robiłam Twoje ptasie mleczko:) Obłędne wyszło!!!

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o wpisie?
Jeżeli nie posiadasz konta Google, nie bądź anonimowy - podpisz się swoim nickiem lub imieniem.
Dziękuję za każdą pozostawioną opinię.